3.2.2015

VIHAINEN MUTTA KIITOLLINEN

Selailin tänään koulussa tyyli.comia ja törmäsin juttuun jossa kolme muotibloggaaja oli lähtenyt kuukaudeksi Kambodzaan. Juttu oli tosi mielenkiintoinen ja huomasin sivussa linkin tv-sarjaan ja päätin katsoa kaikki viisi jaksoa. En oikeen tiiä mitä sanoisin, järkyttävää miten joku voi oikeesti elää tuolla lailla. Välillä tuntuu, että ei ole rahaa mihinkään ja kaikilla muilla on paljon enemmän kaikkia hienoja ja kalliita juttuja, mutta nyt on tosi rikas olo. Tuntuu että olen ansainnut liikaa..mulla on vieressä laukku jonka arvo sisältöineen on paljon enemmän kuin mitä nuo ihmiset ansaitsevat 12 tuntisista työpäivistä vuodessa! Siis vuodessa! Maailma on oikeasti vaan niin epäreilu, jotkut kuolee nälkään ja tekee 12 tuntia päivässä töissä saadakseen 3 dollaria..meillä on 20€ vaikka ei olla tehty edes töitä sen eteen, ollaan saatu lahjaksi tai vastaavaa, siellä kellään ei ole varaa antaa rahaa toisille kun sitä ei oikeasti riitä edes itsellekkään! Miks tä maailma ei vaan voisi olla tasa-arvoisempi?? Niin että kaikilla olisi hyvät elinolot, perustarpeet ja voisi olla onnellinen. Tässä maailmassa on kaksi täysin ääripäätä, miljoonakodit ja 3 neliön koti joka on täynnä hämähäkkejä ja sänkynä on kivilattia, niin väärin! Pitäisi varmaan olla tosi kiitollinen tästä kaikesta mitä on ja kyllä mä olenkin, mutta se tuntuu vaan niin epäreilulta. Jutun pääset lukemaan tästä ja sarjan pääset katsomaan tästä. Nyt sitä taas yhtäkkiä vaan tajusi, että miten onnellinen sitä saa olla kaikesta. Mulla on ihana perhe, ihana koti, olen terve, voin syödä mitä haluan ja ruokaa on tarpeeksi, voin nähdä ystäviä, mulla on mahdollisuus käydä koulua ilmaiseksi ja voin olla onnellinen.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti